DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Aspekty

Aspekty

Ve hře existuje celkem 8 aspektů. Jsou to vlastnosti, které získáváte při plnění příběhů v hospodě. To které aspekty u vás budou převažovat můžete ovlivnit způsobem plnění daných situací. Dohromady máte k dispozici 8.000 bodů. Na začátku u každého aspektu 1.000 bodů. Postupem času se tyto body přesouvají podle toho jak plníte situace.



Teď ještě něco k celému systému aspektů a získávání bodů.

Přijmutí příběhu vás bude stát 3 akční body a můžete splnit až 40 situací. Příběh můžete plnit dokud vám neklesne energie na nulu, nebo nezačne klanová válka, nebo nesplníte všech 40 situací. Kdykoliv máte možnost příběh manuálně ukončit kliknutím na "dokončit příběh" v pravém horním rohu. Při plnění příběhu není možné dělat žádnou další aktivní činnost (tzn. lovit démony, lovit lidi, útočit na opačnou rasu, útočit v domě bolesti, pracovat na hřbitově), ale pasivní činnosti omezeny nejsou (tzn. nákup vybavení - na trhu i u obchodníka, aktivace předmětů/elixírů, trénovat, kupovat talenty a je možné jít i do kostela).
Po skončení příběhu, budete mít možnost přijmout nový a to opět za 3 AB.

Princip získávání bodů:

Pokud získáte v konkrétní situaci "jeden bod" lépe řečeno "jedno zvýšení" tj. , získáváte pro daný aspekt hned 3 body ale zároveň i po jednom bodu pro aspekty sousedící s tímto aspektem (tj. dohromady 5 bodů), zároveň tím ale snížíte hodnotu aspektu přímo protilehlému aspektu který zvyšujete a to hned o 5 bodů.

Pokud tedy budete mít situaci ohodnocenou dvěmi "zvýšeními" pro jeden aspekt, tj. , násobí se toto celé dvěmi přidává se tedy 6 bodů aspektu který zvyšujete po dvou bodech sousedícím aspektům a z aspektu přímo protilehlému se odečítá 10 bodů.

Má to, ale ještě jednu podmínku, aspekt z kterého odečítáme musí mít minimálně daný počet bodů, které chceme odečíst, jinak se to neprovede.


Nejdříve si asi budete chtít vybrat na co se zaměřit, proto přikládám seznam co které aspekty ovlivňují.

Člověk

1. stupeň: +5 kouzlo osobnosti
2. stupeň: +25 kouzlo osobnosti
3. stupeň: +25 kouzlo osobnosti, +10 základní vloha

Vědomosti

1. stupeň: +3 bonusová vloha
2. stupeň: +3 základní vloha
3. stupeň: +5 základní vloha, +20 bonusová vloha

Řád

1. stupeň: +5 obrana
2. stupeň: +25 obrana
3. stupeň: +25 obrana, životní energie +75000

Původ

1. stupeň: +5 šikovnost
2. stupeň: +25 šikovnost
3. stupeň: +25 šikovnost, +10 bonusová šance na zásah

Příšera

1. stupeň: +5 síla
2. stupeň: +25 síla
3. stupeň: +25 síla, -15 obrana (na protivníka)

Zničení

1. stupeň: +6 bonusové poškození
2. stupeň: +30 bonusové poškození
3. stupeň: +30 bonusové poškození, +12 základní poškození

Chaos

1. stupeň: +5 výdrž
2. stupeň: +25 výdrž
3. stupeň: +25 výdrž, -18 bonusové poškození (na protivníka)

Korupce

1. stupeň: -3 bonusová vloha (na protivníka)
2. stupeň: -3 základní vloha (na protivníka)
3. stupeň: -5 základní vloha (na protivníka), -20 bonusová vloha (na protivníka)

Pokud máte vybráno, bude vás určitě zajímat za kolik bodů jednotlivé stupně jsou, tak tedy:

1. stupeň: 1750 bodů
2. stupeň: 2500 bodů
3. stupeň: 5000 bodů


A teď jak se k jednotlivým bodům dostat. Máte většinou alespoň 2 možnosti jak danou situaci vyřešit, zde je jejich přehled:
(nově existuje jedna situace kde nemáte na výběr - jedná se o situaci hledat lepší cestu - pokud ale máte aktivovanou vlohu "stínové kosti" pro úroveň 16 ukáže se vám jako alternativa situace "stínové kosti")

1. boj proti nepříteli = řád + boj (nově)
2. být statečný = řád
3. eskortovat = řád - možnost boje
4. hledat lepší cestu = člověk
5. hledat mince = korupce
6. hledat štěstí v neštěstí = poškození nebo zkušenost (nově)
7. hodit dovnitř minci = vědomosti -1 zlato + možnost léčení 100% a šance na nalezení předmětu, možnost boje
8. kráčet horskou cestou = NIC, přechod na další úkol (nově)
9. krok do hlubin = řád nebo boj, pak ale jen řád (nově)
10. loupit = příšera , možnost lovu lidí
11. mluvit = vědomosti
12. obalamutit = korupce , člověk + léčení 2500
13. pátrat = vědomosti (nově)
14. plný útok = příšera , zničení + boj
15. pokračovat v chůzi = NIC - přechod na další úkol
16. prozkoumat = vědomosti (změna)
17. přeskočit = příšera
18. přijmout = původ
19. sežrat = příšera + léčení 2500
20. skrýt = původ
21. sledovat = vědomosti (nově)
22. smrtelná záře = zlato (nově) (jen při aktivované vloze "smrtelná záře")
23. stínové kosti = poškození nebo zkušenost (nově) (jen při aktivované vloze "stínové kosti")
24. stínový krok = poškození nebo zkušenost (nově)
25. svést na falešnou cestu = korupce
26. špehovat = příšera , původ + možnost boje
27. terorizovat = chaos
28. účastnit se = člověk
29. upíří pohled = zlato nebo poškození (nově) (pouze upíři)
30. utéct = původ
31. varovat před nebezpečím = člověk (nově)
32. vlkodlačí zavytí = zlato nebo poškození (nově) (pouze vlkodlaci)
33. vstoupit do jeskyně = NIC, přechod na další úkol (nově)
34. vstoupit do lesa = NIC - přechod na další úkol
35. vstoupit do města = člověk
36. všechno rozdrtit = zničení
37. vyloupit město = příšera + možnost lovu lidí
38. využít šance = vědomosti
39. zapálit vše = chaos + možnost boje
40. zavraždit = korupce + možnost boje (nově)
41. zeptat se na víc = řád (změna)
42. získat nějakou kořist = lov lidí
43. zůstat zde = NIC, přechod na další úkol (nově)
44. žrout duše = léčení nebo poškození (nově) (jen při aktivované vloze "žrout duše")